Vår founder's story: Hva driver oss i Digitive? Bilde av Kjetil Sinding, daglig leder i Digitive.
10/10/2022

Hvorfor er Digitive til og hva former oss som bedrift?

Vår reise begynner og fortsetter med troen på at både bedrifts- og produktutvikling kan gjøres bedre enn før. Måten vi jobber på er ikke for alle, men det er til gjengjeld hele poenget.

Daglig leder Kjetil Sinding har drevet suksessfulle selskaper tidligere, men med Digitive vil han skape noe mer enn en tradisjonell bedrift. «Et selskap med få, men flinke folk som lager produkter de er stolte av og dermed vil bli værende i jobben lenge», som han sier.

For å få til dette er det særlig to ting som er ledestjerner på veien.
1: Ønsket om å lage digitale tjenester som endrer brukeradferd og forenkler hverdager.
2: Vissheten om at ingenting er mulig uten de rette folkene.


De rette folkene

For å ta det siste først: folkene skal verken være hvem eller hvor mange som helst. «Uten gode folk er det umulig å lage tjenester som endrer brukeradferd; det er en krevende  oppgave. Derfor er Digitive-teamet ansvarlige mennesker med faglig tyngde som tar gode beslutninger sammen med kundene våre», sier Kjetil.

Kjetil Sinding har startet og drevet flere suksessfulle selskaper tidligere. Med Digitive vil han skape noe mer enn en tradisjonell bedrift.

Å finne løsningene som gir de beste digitale brukeropplevelsene, krever ikke bare kunnskap og erfaring, men også rom til å puste og ha et liv utenom jobb. «Du trenger å ha litt strøm på batteriene for å klare å være kreativ og løsningsorientert», slår Kjetil fast og fortsetter: «Teamet vårt har høy faglig integritet, noe som også gir oss stor frihet til å styre vår egen hverdag. Vårt brennende engasjement har gitt oss en knallsterk teamkultur hvor vi er lidenskapelig opptatt av å skape tjenester vi er stolte av.»

Et lite, men sterkt team

Denne måten å drive bedrift på er ikke for alle, noe som er en viktig del av filosofien vår. Å forbli et lite, men sterkt team er en forutsetning for å lykkes, ifølge Kjetil. «Blir du flere enn 12 stykker må du ha mellomledere, organisasjonskart og alt imellom. Folk kan miste oversikt over hva som skjer i bedriften – og dermed også handlekraft og motivasjon. Veien fra få til mange ansatte kan bli vond og det tar lang tid før du får stordriftsfordeler.»

Digitive består av få, men gode folk med høy faglig integritet og stort engasjement.

Tjenester som skaper nye vaner 

Med et lite, men sterkt team ligger alt til rette for å lage fantastiske digitale løsninger. For oss handler det om å skape tjenester som folk har nytte av og som får dem til å endre atferden sin som en konsekvens. «Med mer enn 30 års erfaring med strategi, design og utvikling for norske strømleverandører, har vi spisset oss inn på energimarkedet. Vi vil gjøre det enkelt for privatpersoner å redusere og optimalisere strømforbruket – uten at det går på bekostning av komfort», forteller Kjetil.

Les mer om Habio her.

Tillit = handlingsrom 

Samtidig vet vi at det er lite som dreper motivasjon (og optimale løsninger) som manglende handlingsrom. «Vi tror handlingsrommet oppstår når det er tillit mellom kunde og leverandør – og at tilliten går begge veier», sier Kjetil. I Digitive spisser vi oss mot aktører i energibransjen, nettopp fordi vi har lang erfaring og høy kompetanse på området. Da ligger forholdene til rette for at tilliten kan blomstre. 

«Teamet vårt har jobbet med strategi, design og utvikling for norske strømleverandører i over 30 år til sammen. Erfaringsmessig har vi mye å lære av hverandre, samtidig som begge parter har stålkontroll på sine fagfelt. Det er når vi tør å utfordre hverandre og dra synergier mellom de ulike fagområdene, at de virkelig gode løsningene blir til. Og det er de virkelige gode løsningene vi lever for å skape.»

I Digitive lever vi for å skape de beste løsningene. Det krever ikke bare kunnskap og erfaring, men også rom til å puste og ha det gøy på jobb.

I dag består Digitive av syv strateger, designere og utviklere, men vi har plass til noen (få) til. Send en mail til kjetil@digitive.no hvis du har lyst til å stikke innom og høre mer om hvordan det er å jobbe hos oss.

Du vil kanskje også lese

Grafisk og fargerikt bilde av en robot som står med en skjerm med grafer på foran seg.AI in action: Hvordan teamet vårt brukte en dag på å teste AI-verktøy på kontoret

Hva vil skje hvis vi gir arbeidshverdagen vår et lite AI-boost? Det var vi nysgjerrige på å finne ut. Vi bestemte oss for å bruke en hel dag på å utforske AI-verktøy – og la oss bare si at det ble en av de mest interessante dagene på kontoret på lenge.

Les mer
Grafisk illustrasjon av hvordan man ikke bør og bør utforme et bestillingsskjema.Øk konverteringene på nettstedet ditt med et velfungerende bestillingsskjema

At din nettside har et velutviklet bestillingsskjema er avgjørende for både brukeropplevelsen og konverteringen. Her er vår 8-punktsliste over hva vi mener er beste praksis for et godt bestillingsskjema!

Les mer
Se alle artikler her